اسباب کشی منزل

اسباب کشی

زمانی که شما قصد داشته باشید که اسباب کشی منزل را انجام بدهید قطعا دغدغه های زیادی را پیش رو خواهید داشت .چون قرار است که شما یک خانه جدید و خالی را از صفر آماده سکونت کنید پس باید به نکات مختلف دقت کنید تا زمانی که منزل جدید می روید مشکلاتی برای شما وجود نداشته باشد. افزون بر این موارد باید وسایل و لوازم خانه ی قدیمی تان را جمع اوری کنید و به منزل جدید ببرید.

اسباب کشی منزل

از راحت ترین کارها این است که شما برای اسباب کشی خود از شرکت های باربری و اسباب کشی و بسته بندی استفاده نمایید اما البته این کار باید با بودجه ی ما نیز همخوانی داشته باشد. در صورتی که توان مالی ندارید می توانید از برون سپاری استفاده کنید برای اسباب کشی حداقل کارها را خودتان انجام بدهید.

در اسباب کشی چه کنیم؟

  1. اگر از افرادی هستید که برای شما ضروری است که همیشه اینترنت در اختیار داشته باشید بهتر است پیش از اینکه بخواهید به منزل جدیدتان بروید از هفته ی قبل اینترنت را وصل کنید چون ممکن است پس از اسباب کشی انقدر سرتان شلوغ شود که اصلا فرصتی برای اینکار نداشته باشید و مجبور باشید برای چند هفته ی بدون اینترنت به سر کنید.
  2. برای امور خدماتی مثل برق ،آب و… اقدام کنید و این امور را به نام بزنید البته اگر شما صاحب خانه هستید ولی اگر مستاجر می باشید این موارد صورت نمی گیرد. باید در زمینه شارژ ساختمان نیز با مدیریت ساختمان صحبت کرده و اقدامات ضروری و پرداختی های لازم را انجام بدهید.
  3. در صورتی که در منزل خود گیاهان یا حیواناتی دارید حتما پیش از اینکه بخواهید اسباب کشی را شروع کنید آن را به دیگران بسپارید تا در زمان اسباب کشی دست و پا گیر نباشند. همچنین اگر فرزند کوچکی دارید آن را به اعضای دیگر خانواده تان بسپارید چون شما نمی توانید هم حواستان به اسباب کشی باشد و هم فرزندتان.
  4. زمانی که به منزل جدید می روید حتما برای افرادی که نیاز است تا ادرس شما را داشته باشند اطلاع رسانی های لازم را انجام بدهید که می تواند به صورت تماس یا پیامکی باشد. مثلا ممکن است شما در جای برای ثبت نام ادرس محل سکونت خود را نوشته باشد پس حتما برای تغییر ادرس اقدام نمایید.
  5. جعبه های را که در همان روز اول اسباب کشی به آن ها نیاز داشته اید را علامت بزنید تا بتوانید در میان جعبه های دیگر پس از اینکه وسایل را به منزل جدید انتقال دادید، شناسایی کنید. اینگونه هر چیزی را که نیاز داشته اید در همان روز اول در دسترس شما خواهد بود و بابت این موضوع نگرانی خاصی نخواهید داشت.
  6. حتما پس از اینکه وسایل را به خانه ی جدید انتقال دادید، منزل قدیمی را تمیز کنید و راه پله ها را طی بکشید. این وظیفه شماست که همانطور که خانه را تحویل گرفته اید آن را پس بدهید. (اگر خودتان از پس نظافت برنمی آید حتما از شرکتهای نظافتی کمک بگیرید).
  7. پیشنهاد می شود حتما وسایلی مثل چای، قند، نمک و… را در یک کارتن بگذارید تا در روز اول این موارد ضروری در دسترس شما باشند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *